Suppailemaan

Hyvä kuntosaliasiakkaamme, Kuusamon Hyvinvointikeskus järjestää Sinulle mahdollisuuden tulla tutustumaan ja kokeilemaan SUP-lautailua ilmaiseksi. Tarvitset mukaan urheiluvarustuksen, uimapuku/uimahousut alle, pyyhkeen ja seikkailumieltä.

(Kuntosaliasiakas on salille rekisteröitynyt henkilö, jolla on voimassa oleva kuukausi,- 10 kerrankortti tms. Kertakortilla ei pääse SUPpailemaan. Kertakortti oikeuttaa ainoastaan kuntosalin ja virtuaali sisäpyöräilyn käyttöön)

SUP-lautoja meiltä löytyy kolme kappaletta, jota voi vuokrata meiltä 10 €/2 tuntia.

Lautoja ja pelastusliivejä säilytämme Hyvinvointikeskuksella. Aulasta löytyy myös tarkemmat käyttöohjeet.

SUP-lautojen tarkastusohje ennen SUPpailua

  • Kun lisäät/tarkastat ilman SUP-laudasta, pumpun punainen putki tulee olla pumpun OUT-aukon kohdalla. (KUVA 1)
  • Pyöritä harmaa venttiilin korkki SUP-laudasta auki ja aseta pumpun putken toinen pää SUP-laudan venttiiliin kiinni painamalla ja kiertämällä se tiiviisti (kuuluu tsup ääni). (KUVA 2)
  • Kun SUP-laudassa on ilmaa riittävästi, pumpun nuoli on vihreällä good-alueella (KUVA 3). Jos ilmaa on liian vähän, pumppaa ilmaa lisää kunnes nuoli on vihreällä alueella.
  • Kun ilmat on tarkastettu ja ilmaa on laudassa riittävästi, irrota pumpun putki venttiilistä ja sulje venttiili korkilla.
  • Muista ottaa mukaan SUP-laudan lisäksi mela ja pelastusliivit.
  • Täytä myös vuokrasopimuslappu!

Jokainen SUPpailee omalla vastuulla.

KUVA 1

KUVA 2

KUVA 3

Ohjeet SUPpailuun

  • Säädä mela sopivaksi seuraavalla tavalla: kun seisot käsi ylöspäin suorana ja mela on pystyssä edessäsi, melan pituus on sopiva kun melan kahva on kyynärvarren puolessa välin.
  • Ennen veteen menoa muista kiinnittää leashi (karkuremmi) kiinni nilkkaasi.
  • Nosta SUP-lauta veteen, varo että et kopsauttele tai muuten vahingoita laudan alapuolella takaosassa sijaitsevia eviä.
  • Nouse SUP-laudan päälle ensin polvilleen, jolloin laudan kantokahva jää polvien väliin, mela on tässä vaiheessa käsissä edessä poikittain.
  • Kokeile ensin melomista polviseisonnassa ja nouse sitten jalka kerrallaan seisoma-asentoon.
  • SUPata voit molemmilta puolin eli sekä oikealta että vasemmalta.
  • Melominen oikealta puolen: oikea käsi on melassa alempana ja vasen ylhäällä melan kahvassa – näin muodostuu ns. ”ikkuna”, josta katsot eteenpäin.
  • Melominen vasemmalta puolen: vasen käsi on melassa alempana ja oikea ylhäällä melan kahvassa.
  • SUPatessa mela kannattaa pitää mahdollisimman pystysuorassa, tällöin lauta kulkee mahdollisimman suorana – veto edestä keskivartalon lihaksilla vartalon viereen.
  • Laajalla C – kirjaimen mallisella vedolla joko edestä – taakse tai takaa-eteen saat SUP-laudan kääntymään.
  • Rantautuessasi laskeudu SUP-laudan päälle polvillesi hyvissä ajoin. Näin rantautuminen on turvallista.

Pikaohjeet SUPpailuun

Käyttö- ja toimitusehdot | Laskutusosoitteet

© Kuusamon Hyvinvointikeskus Oy | Sivusto Davas